SKOLSTART

OMG! , imånn börjar skolan och vi blir äldst på skolan ! JIPPIE! Men skolan är ändå inget kul, vill ni veta en grej :P Jag startade en blogg på nogg.se för ca: två år sedan eller nått sånt, och det som jag skrev om var hur tråkig skolan var. Men ändå det finns mycket som är bra med skolan, tänk allt man lär sig, det sa Maltes mamma, att man lär sig mycket i skolan och det är ju det de handlar om, kunskap. Men jag tycker fortfarande det är tråkigt och min väska är inte torr ännu och jag har fortfarande varken köpt nya pennor, block eller pennskrin. Mamma får väl hänga med till stan eller ge mig lite pengar till.
Kanske att jag hinner till stan innan gästerna kommer, jag får väl hoppas.

Detta är vad jag har gjort inför skolan:

- Valt ut kläder till första dagen, gråa jeans och grå tröja från ginatricot, sen tar jag ett halsband från indiska.

- Tvättat väskan, ej torr men ren fast lukten från päron är fortfarande kvar

- Hittat lite gamla pennor som jag kan använda

- Sörjt för att skolan börjar

En sak hoppas jag, att jag får en bra plats och en bra ''mentor''-grupp.
Jag bryr mig faktiskt inte så mycket om skolan längre jag menar komune i Lund har bestämt att skolorna ska spara pengar och det gör att vissa lärare ryker. Vår musik lärare, Anderas som spelar i bandet Moltas, fick sluta och nu ska vi har musik med Åsa och Emil som är våra lärare. OMG! Hur tänker dom egentligen man kan inte ha musik utan någon som är kunnig inom området, förlåt Emil och Åsa men ändå, så kan det ju inte vara. Och sen har vi världens dåligaste skolmat som kanske är ännu äckligare nu, det är ju rätter som typ är medeltida! Gud jag hatar skolan !

Kommentera
Postat av: Elle

Håller med men ändå inte. Jag hatar inte skolan!

2008-08-19 @ 08:51:22
URL: http://bloggelle.blogg.se/

Ordet är ditt, uttryck dig ^^

Du heter -
Remember

E-MAIL - (Ingen förutom jag ser)

URL/BLOGGADRESS -

Kommentar -

Trackback
RSS 2.0